FSMA, GS1 Digital Link, digitální pasy produktů, transparentnost výrobků, zapojení spotřebitelů a oběhové hospodářství – to jsou dnes klíčová témata v průmyslu, která těží z využívání 2D čárových kódů pro tzv. „propojené produkty“. Jste jako značka nebo maloobchodník připraveni držet krok a máte svou strategii pro propojené produkty budoucnosti? Pokud ne, jak nejlépe začít a dohnat zpoždění?
Za poslední rok společnost Markem-Imaje úzce spolupracovala s předními průmyslovými organizacemi a svými inženýry na vytvoření dokonalého řešení pro přechod na QR kódy na vašem obalu. Naše řešení v oblasti propojených produktů a tisku 2D kódů kombinuje nejmodernější technologie značení a kódování s osvědčeným softwarovým řešením a aplikačním know-how, abyste mohli realizovat svou strategii propojených produktů a využít sílu informací naplno.
Propojení tradičního 1D kódu
Nový standard GS1 se zaměřuje na odklon od tradičního 1D čárového kódu a zavedení propojeného 2D kódu, který poskytuje více informací o produktu a umožňuje řadu použití a výhod pro značky, distributory, maloobchodníky i spotřebitele. Nemusíte se ale obávat – 1D a 2D kódy budou ještě nějaký čas koexistovat.
GS1 Digital Link je nový standard, který propojuje aplikační identifikátory GS1 pro konkrétní produkt – jako je GTIN, šarže, datum spotřeby nebo sériové číslo – s internetem. Tento digitální odkaz umožňuje přístup k různým typům digitálních B2B i B2C informací o každém jednotlivém produktu – od informací o značce, složení výrobku, výrobních procesech a sledování distribuce až po ověření pravosti, expiraci a e-commerce.
Předpisy jako Evropský digitální pas výrobku, Digital DRS a FSMA spoléhají na tento druh digitálně propojených informací, aby mohly efektivně sdílet klíčové informace o udržitelnosti a cirkularitě produktů se všemi ekonomickými subjekty.
Připraveni přejít na 2D čárové kódy?
Zde jsou čtyři kroky, které doporučujeme vlastníkům značek a maloobchodníkům při zahájení přechodu:
Zavedení 2D kódu na obalu je příležitostí zcela přehodnotit způsob, jakým komunikujete se zákazníky. Grafika obalu a samotný QR kód mohou změnit pravidla hry. Už nemusíte tisknout celé složení produktu v několika jazycích – ušetříte místo, zoptimalizujete skladové zásoby SKU a v některých případech můžete dokonce odstranit celý obal. Obaly zítřka otevírají nové možnosti pro zapojení spotřebitele, podporu prodeje a pokročilé digitální zážitky, zatímco sbírají cenné informace o nákupu.