2D čárové kódy – propojené a v souladu s předpisy

FSMA, GS1 Digital Link, digitální pasy produktů, transparentnost výrobků, zapojení spotřebitelů a oběhové hospodářství – to jsou dnes klíčová témata v průmyslu, která těží z využívání 2D čárových kódů pro tzv. „propojené produkty“. Jste jako značka nebo maloobchodník připraveni držet krok a máte svou strategii pro propojené produkty budoucnosti? Pokud ne, jak nejlépe začít a dohnat zpoždění?

connected-compliant-2d-barcodes.webp

Za poslední rok společnost Markem-Imaje úzce spolupracovala s předními průmyslovými organizacemi a svými inženýry na vytvoření dokonalého řešení pro přechod na QR kódy na vašem obalu. Naše řešení v oblasti propojených produktů a tisku 2D kódů kombinuje nejmodernější technologie značení a kódování s osvědčeným softwarovým řešením a aplikačním know-how, abyste mohli realizovat svou strategii propojených produktů a využít sílu informací naplno.

Propojení tradičního 1D kódu

Nový standard GS1 se zaměřuje na odklon od tradičního 1D čárového kódu a zavedení propojeného 2D kódu, který poskytuje více informací o produktu a umožňuje řadu použití a výhod pro značky, distributory, maloobchodníky i spotřebitele. Nemusíte se ale obávat – 1D a 2D kódy budou ještě nějaký čas koexistovat.

GS1 Digital Link je nový standard, který propojuje aplikační identifikátory GS1 pro konkrétní produkt – jako je GTIN, šarže, datum spotřeby nebo sériové číslo – s internetem. Tento digitální odkaz umožňuje přístup k různým typům digitálních B2B i B2C informací o každém jednotlivém produktu – od informací o značce, složení výrobku, výrobních procesech a sledování distribuce až po ověření pravosti, expiraci a e-commerce.

Předpisy jako Evropský digitální pas výrobku, Digital DRS a FSMA spoléhají na tento druh digitálně propojených informací, aby mohly efektivně sdílet klíčové informace o udržitelnosti a cirkularitě produktů se všemi ekonomickými subjekty.

Připraveni přejít na 2D čárové kódy?

Zde jsou čtyři kroky, které doporučujeme vlastníkům značek a maloobchodníkům při zahájení přechodu:

  1. Spolupracujte s partnerem, který nabízí řešení na míru. Jaké jsou konkrétní případy využití, které by měla vaše firma řešit? Potřebujete nové vybavení a software? Jaká data je třeba zahrnout a kolik z nich se vejde do QR kódu? Co z toho má spotřebitel? Při rozjezdu projektu s QR kódy vznikne mnoho otázek a každý interní tým bude hájit své „must-have“ požadavky. Zkušený poskytovatel řešení vám pomůže projekt definovat a sladit technické možnosti s obchodními cíli.
  2. Definujte konkrétní scénáře použití a cíle aplikace 2D kódů. QR kód už není jen marketingový nástroj – je třeba zvážit celý dodavatelský řetězec. Výhodou 2D kódu je, že v sobě může kombinovat více použití. Různí uživatelé (výrobce, distributor, spotřebitel) mohou při načtení stejného kódu zažít odlišnou digitální zkušenost v závislosti na použitém zařízení.
  3. Navrhněte model správy a integrace dat. Je nutné zajistit obousměrné propojení dat – jejich zachycení, zobrazení a monitoring. Data musejí putovat napříč celým dodavatelským řetězcem a integrovat se s výrobci, linkami, MES, ERP, CRM a dalšími digitálními systémy – v souladu s předpisy o integritě a bezpečnosti dat.
  4. Rozhodněte se mezi statickými a dynamickými daty a přizpůsobte výrobní linku. Současné tiskové technologie umožňují tisk 2D kódů, ale v závislosti na obsahu, serializaci a velikosti se liší požadavky na čitelnost i výběr technologie. Například pokud stačí pouze statický GTIN, lze použít předtištěné etikety. Pokud ale potřebujete vysoce personalizovaná, serializovaná a „živá“ data, doporučujeme inline tisk. Váš partner vám pomůže vybrat správnou technologii.

Zavedení 2D kódu na obalu je příležitostí zcela přehodnotit způsob, jakým komunikujete se zákazníky. Grafika obalu a samotný QR kód mohou změnit pravidla hry. Už nemusíte tisknout celé složení produktu v několika jazycích – ušetříte místo, zoptimalizujete skladové zásoby SKU a v některých případech můžete dokonce odstranit celý obal. Obaly zítřka otevírají nové možnosti pro zapojení spotřebitele, podporu prodeje a pokročilé digitální zážitky, zatímco sbírají cenné informace o nákupu.

bb-connect-qr-codes-cta.jpg